Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Gyógyszertámogatás

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Pénzbeli szociális ellátás

II. Konkrét megnevezése: Települési támogatás, gyógyszertámogatás

1. Vonatkozó jogszabályok

  • szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
  • Az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól a társadalombiztosítási és szociális ellátások megállapítása során, továbbá a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló 2008. évi IV. törvény,
  • a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet,
  • Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet

2. Tevékenység engedély kiadás feltétele – tevékenységenkénti (engedély) döntés típusonkénti leírása

  • három hónapot meghaladó krónikus betegség,
  • a háztartásban az egy fogyasztási egységre jutó jövedelemhatár nem haladja meg a 200 000 Ft-ot,
  • nem rendelkezik az Ör. 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti vagyonnal,
  • kérelmező Budapest XIV. kerületi bejelentett lakcímmel rendelkezik,
  • az elismert gyógyszerköltség igazolása

3. Kérelem benyújtás módja

a) papír alapon (Ör. 11/. a számú melléklete szerinti formanyomtatványon)
b) személyesen vagy postai úton

III. Kérelem tartalma tételesen

  • kérelmező személyi azonosító adatai (neve, születési neve, születési helye, ideje anyja neve),
  • családi állapot,
  • TAJ szám,
  • eseti szociális segély megállapításának típusonkénti kiválasztása,
  • lakóhelye, tartózkodási helye,
  • kérelmező által lakott lakás adatai, kérelmező családtagjainak személyi adatai, kérelmező és családtagjai nettó havi jövedelme(i),
  • kérelem indokolása,
  • nyilatkozat különélésről és gyermektartásról,
  • igazolás a kérelmező három havi krónikus betegséget igazoló gyógyszerköltségről háziorvos/ szakorvos által
  • vagyonnyilatkozat

IV. Csatolandó mellékletek

  • kérelmező valamint vele közös háztatásban élők, a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelem igazolása, vagy
  • álláskereső személy esetén a területileg illetékes a Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztálya által kiállított irat,
  • hallgatói/tanulói jogviszony igazolása,
  • gyermek elhelyezését tanúsító irat,
  • családi állapot igazolása elvált vagy özvegy esetén,
  • gondnokság alatt álló személy esetén gondnok kirendelő határozat
  • igazolás a kérelmező három havi krónikus betegséget igazoló gyógyszerköltségről háziorvos/ szakorvos által

V. Az engedélyezési eljárás:

  • hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • hatáskör tényleges gyakorlója: Polgármester
  • eljáró szerven belül: Szociális Osztály
  • ügyintézési határidő:
    • sommás eljárás esetén 8 nap,
    • teljes eljárás esetén: 60 nap
  • eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlásra felhívásírásban vagy telefonon
  • döntés formája, tartalma: alakszerű határozat/ végzés, eseti szociális segély iránt benyújtott kérelemről döntés

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: A szociális igazgatási eljárás és az azzal összefüggésben indult közigazgatási per költség- és illetékmentes.

VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:

  • a határozatban megállapított pénzbeli támogatások kifizetése folyósítási listán keresztül vagy házipénztár útján,
  • helyszíni szemle (környezettanulmány készítés),
  • A meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell a pénzegyenérték megfizetésére

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai:

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

b) Bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület határozata ellen fellebbezésnek helye nincs. A határozattal szemben a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz kereset nyújtható be a határozat közlésétől számított 30 napon belül. A keresetlevélnek tartalmaznia kell a közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelmet. A keresetlevelet Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (ügyfélszolgálat) – az elsőfokú közigazgatási döntést hozó szervnél – lehet benyújtani.

IX. Költségmentesség engedélyezése:

X. További információk:

  • Telefon: 06 1 872 9139
  • ügyfélfogadás: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2. 1145 Budapest, Bácskai utca 53.
  • Ügyfélfogadás ideje:
    Hétfő: 12.30-18.00
    Szerda: 8.15-12.00 és 12.30-16.30
    Péntek: 8.15-11.30

Szükség esetén eljáró ügyintéző: 1145 Budapest, Pétervárad utca 2, tárgyaló

Letölthető dokumentumok:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb