Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Ápolási díj méltányossági alapon

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális pénzbeli ellátás

II. Konkrét megnevezés: Települési támogatásként nyújtott méltányossági ápolási díj

1. Vonatkozó jogszabályok:

  • A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk),
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
  • Az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól a társadalombiztosítási és szociális ellátások megállapítása során, továbbá a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló 2008. évi IV. törvény,
  • Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete,

2. Tevékenység feltételei:

  • 2015. február 28. napjával megszüntetett méltányossági ápolási díjra jogosult személy települési támogatásként a megszüntetést követő naptól a jogosultság fennállásáig az éves központi költségvetési törvényben meghatározott ápolási díj alapösszegének a 80%-ára továbbra is jogosult. A továbbfolyósításról 2015. március 1-jei időpontot figyelembe véve hivatalból kellett intézkedni.

3. Kérelem benyújtásának módja:

  • Új kérelem benyújtására nincs lehetőség.

V. Engedélyezési eljárás, jogkövetkezmények, jogorvoslat:

  • A hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • A hatáskör tényleges gyakorlója: Polgármester.
  • Eljáró szerven belül. Szociális Osztály
  • Ügyintézési határidő:
    • sommás eljárás esetén 8 nap,
    • teljes eljárás esetén: 60 nap

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: A szociális igazgatási eljárás és az azzal összefüggésben indult közigazgatási per költség- és illetékmentes.

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai:

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

b) Bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület határozata ellen fellebbezésnek helye nincs. A határozattal szemben a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz kereset nyújtható be a határozat közlésétől számított 30 napon belül. A keresetlevélnek tartalmaznia kell a közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelmet. A keresetlevelet Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (ügyfélszolgálat) – az elsőfokú közigazgatási döntést hozó szervnél – lehet benyújtani.

IX. Költségmentesség engedélyezése: 

X. További információk
Telefon: 06 1 872 9139

Ügyfélfogadás: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2. 1145 Budapest, Bácskai utca 53.

Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 17.00
Kedd: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 15.30
Szerda: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 16.00
Csütörtök: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 15.30
Péntek: 8. 15 – 11.30.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb