A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a Kormány döntése alapján megkezdte a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések tervezését. A BFK a tervezés kezdetétől törekszik az érintettek bevonására ezért online kérdőíves felmérést indított, melynek kapcsán várják az agglomerációs ingázók és a budapestiek, különösen a XIII. és XIV. kerületiek véleményét és javaslatait.
A Városliget és környezetének közlekedésfejlesztéséről szóló elképzelések számos, a Városliget környezetében tapasztalható, régóta fennálló problémára jelentenek megoldást. A tervezett intézkedések célja a XIII. és XIV. kerület között közvetlen összekötés biztosítása, a módváltás támogatása, a Városligeten áthaladó autóforgalom megszüntetése és a Hősök tere méltó környezetrendezése.
Az autós forgalom további csökkentését támogatja a Mexikói útnál épülő, összesen 1500 férőhelyes két új P+R parkolóház is. Ezek lehetőséget biztosítanak a módváltásra a külső kerületekből és az észak-, illetve kelet-pesti agglomerációból autóval érkezők számára, hiszen ők az autóikat lerakva kisföldalattira, villamosra, buszra, vagy trolira szállhatnak.
A Rákosrendezői pályaudvar felett átvezető híd összeköttetést jelent majd a szomszédos XIII. és XIV. kerületek között, mely a villamossal, gépjárművel, gyalogosan és kerékpárral közlekedők számára egyaránt biztosítja a kényelmes átközlekedés lehetőségét. Ezzel a rákosrendezői pályaudvar és az M3-as bevezető szakasz elvágó hatása megszűnik a két kerület között és egyúttal elindulhat a barnamezős terület fejlődése is. A felüljárón keresztül meghosszabbított 3-as villamos vonal új átszállási kapcsolatokkal gazdagítja a térség közösségi közlekedési hálózatát.
Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R-parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, a jövőben akár vasútra is, vagy gyalogosan érhetik el a környékbeli célpontjaikat, köztük a Városligetet.
Több, mint hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon. A Városliget megújításával ezen változtatni kell, Budapest első számú közparkjának autómentesítése a Kormány célja, melyet a Fővárosi Önkormányzat is támogat. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a Kormány ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.
A most induló kérdőívben a BFK szeretné megismerni az érintettek, a tervezett fejlesztések környezetében élők, dolgozók és az arra közlekedők véleményét, hogy az igényeiket figyelembe véve haladhasson a tervezés.
A kérdőív a www.automentesvarosliget.hu oldalon elhelyezett linkre kattintva tölthető ki július 2-ig.