Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Agyhártya-gyulladás elleni védőoltás támogatása

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális pénzbeli, természetbeni ellátás

II. Konkrét megnevezése: agyhártya-gyulladás elleni védőoltás támogatása

III. Vonatkozó jogszabályok:

  • a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • az általános közigazgatási rendtartás szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény,
  • a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet,
  • Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete

Tevékenység engedély kiadás feltétele – tevékenységenkénti (engedély) döntés típusonkénti leírása:

A meningococcus A, C, W-135, Y baktérium által okozott fertőző agyhártyagyulladás – a legalább 11 éves, de legfeljebb 13 éves korú gyermekek – védőoltás árának részbeni megtérítése a törvényes képviselő részére, amennyiben:

  • a) a gyermekorvos által kiállított okirattal igazolja az oltóanyag beadását,
  • b) a védőoltást beadását megelőzően a gyermek bejelentett lakóhelye legalább egy éve Budapest XIV. kerület közigazgatási területén van és életvitelszerűen a kerület területén él,
  • c) a csatolja a kérelemhez a gyógyszertári nyugtát az oltóanyag ellenértékének megfizetéséről,
  • d) a támogatás megállapítását az oltás beadatását követő 3 hónapon belül kérelmezte és
  • e) törvényes képviselő nyilatkozata alapján családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 250 000 forintot.

Kérelem benyújtás módja:
a) papír alapon, (Ör. 20. melléklet szerinti formanyomtatványon)
b) személyesen

Kérelem tartalma tételesen:

  • a kérelmező és a gyermek természetes személyazonosító adatai,
  • TAJ száma,
  • állampolgársága,
  • orvos igazolása a védőoltás beadásáról,
  • jövedelemre vonatkozó nyilatkozat.

IV. Mellékletek csatolása:
gyógyszertári nyugta

V. Az engedélyezési eljárás:

  • hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • eljáró szerven belül: Humánszolgáltatási Főosztály Szociális Osztály
  • ügyintézési határidő: a kérelem beérkezését követő 15 napon belül
  • eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlásra felhívás írásban, vagy telefonon
  • döntés formája, tartalma: egyszerűsített határozat, (a pénzbeli juttatás megállapítása esetén)
  • jogosultság hiánya esetén – alakszerű határozattal elutasítás

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: az eljárás költség- és illetékmentes

VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:
A meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell a pénzegyenérték megfizetésére

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai:

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

b) bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület döntése ellen jogszabálysérelemre való hivatkozással a döntés kézhezvételétől számított 30 napon belül közigazgatási per indítható. A keresetlevelet a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak címezve, de Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (Ügyfélszolgálat) kell benyújtani. A kereset-levélen illetéket nem leróni.

IX. Költségmentesség engedélyezése:

X. További információk:
telefon: 872-9100

Ügyfélfogadás, kérelem benyújtásának helye:
Polgármesteri Hivatal – Ügyfélszolgálati Osztály (1145 Budapest, Bácskai utca 53.)

Ügyfélfogadás rendje:
Hétfő: 08.15-12.00, 12.30-17.00
Kedd: 08.15-12.00, 12.30-15.30
Szerda: 08.15-12 00, 12.30-16.00
Csütörtök: 08.15.-12.00, 12.30.-15.30
Péntek: 08.15.-11.30


Letölthető dokumentum:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb