Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális pénzbeli, természetbeni ellátás

II. Konkrét megnevezése: Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása (pénzbeli támogatás)

III. Vonatkozó jogszabályok:

  • a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • az általános közigazgatási rendtartás szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény,
  • Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete

Tevékenység engedély kiadás feltétele – tevékenységenkénti (engedély) döntés típusonkénti leírása:

  • akinek lakóhelye Budapest Főváros XIV. kerület közigazgatási területén van és életvitelszerűen is a lakóingatlanban tartózkodik,
  • nyilatkozik arról, hogy a tulajdonát képező ingatlanban vagy önkormányzati bérlakásban él és a lakóingatlanban használt készülékről,
  • háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 130 000 forintot,
  • csatolja a kérelméhez az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által akkreditált laboratóriumban bevizsgált és megfelelőnek minősített szén-monoxid érzékelő megvásárlásáról kiállított számla másolatát,
  • a támogatás megállapítását a vásárlást követő 30 napon belül kérelmezte.

A támogatásra egy háztartásban csak egy személy, öt évente, egyszer jogosult, és a támogatás háztartásonként egy készülék után vehető igénybe.

Benyújtás módja:

a) papír alapon,
b) személyesen

IV. Kérelem tartalma tételesen:

  • a kérelmező természetes személyazonosító adatai,
  • TAJ szám,
  • állampolgársága,
  • jövedelemre vonatkozóan nyilatkozat.

Mellékletek csatolása:

  • jövedelemigazolás,
  • számla másolata a szén-monoxid készülék vásárlásáról

V. Az engedélyezési eljárás:

  • hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • eljáró szerven belül: Humánszolgáltatási Főosztály – Szociális Osztály
  • ügyintézési határidő: a kérelem beérkezését követő 8 napon belül
  • eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlásra felhívás írásban, vagy telefonon
  • döntés formája, tartalma: egyszerűsített határozat, (a pénzbeli juttatás megállapítása esetén)
  • jogosultság hiánya esetén – alakszerű határozattal elutasítás

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: az eljárás költség- és illetékmentes

VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:

A meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell a pénzegyenérték megfizetésére.

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai:

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.

A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu/ szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik.

Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

Illeték: nincs
Igazgatási szolgáltatási díj: nincs

b) bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület döntése ellen jogszabálysérelemre való hivatkozással a döntés kézhezvételétől számított 30 napon belül közigazgatási per indítható. A keresetlevelet a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak címezve, de Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (Ügyfélszolgálati Osztály) kell benyújtani. A kereset-levélen illetéket nem leróni.

IX. Költségmentesség engedélyezése:

X. További információk:

Telefon: 872-9100

Ügyfélfogadás rendje: 

Ügyfélfogadás, kérelem benyújtásának helye:
Polgármesteri Hivatal – Ügyfélszolgálati Osztály (1145 Budapest, Bácskai utca 53.)

Ügyfélfogadás:

Hétfő: 08.15-12.00, 12.30-17.00
Kedd: 08.15-12.00, 12.30-15.30
Szerda: 08.15-12 00, 12.30-16.00
Csütörtök: 08.15.-12.00, 12.30.-15.30
Péntek: 08.15.-11.30


Letölthető dokumentum:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb