I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális pénzbeli, természetbeni ellátás
II. Konkrét megnevezése: Babacsomag
Vonatkozó jogszabályok:
- az általános közigazgatási rendtartás szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény,
- Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet
Tevékenység engedély kiadás feltétele – tevékenységenkénti (engedély) döntés típusonkénti leírása:
- 2019. december 31-ét követően született gyermek, aki a csomag átvételéig bejelentett zuglói lakóhellyel (állandó lakcím) rendelkezik,
- gyermek születését követő 6 hónapon belül lehet átvenni,
- akinek – örökbefogadás esetén – az egyik vagy mindkét örökbefogadó szülője, a gyermek születését vagy a gyermek hat hónapos korának betöltése előtt történt örökbe fogadását megelőzően, legalább hat hónapja a kerületben lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen ott él,
- a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 250 000 Ft-ot,
- átvételre az anya, illetve meghatalmazottja jogosult.
Nem részesülhet támogatásban: az gyermek, aki 2020. január 1-jét megelőzően született, és a gyermek lakóhelye nem Budapest Főváros XIV. kerület közigazgatási területén van.
Kérelem benyújtás módja:
a) papír alapon,
b) személyesen vagy postán.
III. Kérelem tartalma tételesen:
- a bejelentő, átvevő és a gyermek természetes személyazonosító adatai,
- TAJ szám,
- állampolgársága,
IV. Csatolandó mellékletek:
- születési anyakönyvi kivonat,
- örökbefogadást engedélyező gyámhivatal által az örökbefogadás tényéről kiállított hatósági bizonyítvány,
- meghatalmazás, amennyiben nem az anya veszi át
V. Az engedélyezési eljárás
- hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
- eljáró szerven belül: Ügyfélszolgálati Osztály, Szociális Osztály
- ügyintézési határidő: csomag átvétele esetén azonnal
- eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlásra felhívás írásban, vagy telefonon
- döntés formája, tartalma: alakszerű határozat, (babacsomagra való jogosultság elutasítása esetén)
VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: az eljárás költség- és illetékmentes
VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:
- Jogosultság esetén a babacsomag átadása személyesen történik
- A meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell a pénzegyenérték megfizetésére
VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai
a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.
A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.
Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.
b) bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület döntése ellen jogszabálysérelemre való hivatkozással a döntés kézhezvételétől számított 30 napon belül közigazgatási per indítható. A keresetlevelet a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnak címezve, de Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (Ügyfélszolgálati Osztály) kell benyújtani. A kereset-levélen illetéket nem leróni.
IX. Költségmentesség engedélyezése: –
X. További információk:
Ügyfélfogadás: 1145 Budapest, Bácskai utca 53.
Ügyfélfogadás, kérelem benyújtásának helye:
Zuglói Polgármesteri Hivatal
Ügyfélszolgálati Osztály
1145 Budapest, Bácskai utca 53.
Ügyfélfogadás rendje:
Hétfő: 08.15-12.00, 12.30-17.00
Kedd: 08.15-12.00, 12.30-15.30
Szerda: 08.15-12 00, 12.30-16.00
Csütörtök: 08.15.-12.00, 12.30.-15.30
Péntek: 08.15.-11.30
Letölthető dokumentumok: