A Zuglót és Újpalotát összekötő járat a volt 67-es villamost is pótolja majd.
Megépülhet a 44-es villamos vonal – döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A testület szerint az új, kötöttpályás kapcsolatot azért kell kiépíteni, mert a belváros felé utazókat jelenleg csak az 5-ös és 7-es buszcsalád szolgálja ki, ez a megoldás ugyanakkor környezetszennyező, és nem is gazdaságos. A tervek szerint visszaépítik a 44-es villamos megszüntetett, Thököly úti infrastruktúráját, de egyúttal teljesen új szakasz épül meg a Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon, a Rákos-pataktól az újpalotai lakótelepig, írta az MTI.
A 26 milliárdos projekt keretében megvalósul a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója – amelyet bekötnek a Thököly úti villamosvonalba -, ezzel pótolva az 1997-ben megszüntetett 67-es járat közlekedését is. A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén azonban kiderült, hogy – a magas kivitelezési költsége miatt – a 4-es metrót nem építik tovább a Bosnyák térig. Fejlesztik azonban a Külső Bécsi úti villamosvonalat is, amelynek keretében az 1-es villamos pályáját a tervek szerint az esztergomi elővárosi vasútvonal új Aranyvölgy állomásáig hosszabbítják meg.
Zugló polgármestere az ülést követően arról beszélt, reális kompromisszumnak tartja az újpalotai gyorsvillamost a “csonkán maradt 4-es metró” helyett. Karácsony Gergely hangsúlyozta, jelenleg a Thököly úton és a Csömöri úton “elképesztő mennyiségű buszforgalom van”, amely egyrészt nem tudja kiszolgálni az utasok igényét, másrészt nagy terhet jelent az ott élőknek. Mint mondta, reméli, hogy az első ütemben a Keleti pályaudvar és Újpalota között épülő gyorsvillamos a későbbiekben átvezet majd Budára is. Karácsony Gergely sajnálatosnak nevezte ugyanakkor, hogy a városvezetés lemondott a kisföldalatti Rákosrendező irányába történő meghosszabbításáról, valamint a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötéséről.