“1 lépés, 1 méter nekem, 56 millió forint Mészáros Lőrincnek. Ennyibe kerül 1 méter vasúti pálya megépítése, ha azt Mészáros Lőrinc cége építi.” Videóban mutatja be Horváth Csaba, hogy szerinte mennyire pofátlanul túlárazták a Kelenföldi és a Ferencvárosi pályaudvar közötti 6 kilométeres vasúti szakaszt, azt ugyanis az indokoltnál tízszer drágábban fejlesztené a kormány. Ez a 338 milliárd forint ismét Mészáros Lőrincet gazdagítja. Zugló polgármestere azt mondja, ekkora összegből meg lehetne akár építeni a 4-es metró el nem készült szakaszait Budaörs és Újpalota között, ezért szerinte azonnal semmissé kell tenni ezt a közbeszerzést.
Miközben mindenki az előválasztásra figyelt Mészáros Lőrinc cége újabb szaftos közbeszerzést nyert, amely munkát ugyan alvállalkozóknak szervezi ki, de ezek többsége szintén Mészáros tulajdonában van. A túlárazott vasúti szakasz a Kelenföldi és a Ferencvárosi Pályaudvart köti össze a Déli Körvasút részeként, és a szakértők szerint 30-50 milliárd forintnál nem kerülhetne többe.
Ennyi pénzből, mintegy 340 milliárd forintból épült Bécsben az új főpályaudvar, ahol 50 hektáron 100 kilométernyi új vasúti sínt fektettek le, de építettek mélygarázst és buszpályaudvart is. Nálunk azonban ennyi pénz csak 6 kilométernyi vágányra és két felszíni megállóra elég.
Ha egy kilométerre bontjuk le, a Mészáros féle vasút drágább, mint a francia szupervasút, a TGV vagy a svédországi Malmőben épült vasúti alagút, pedig ott háromszor többet keresnek az építőmunkások, mint Magyarországon.
De nem kell ilyen messzire utaznunk, hiszen a Mészáros féle vasútépítésnek csak a túlárazásából meg lehetne építeni a 4-es metró összes meg nem épült szakaszát. Így a metró eljuthatna Zuglóban a Bosnyák térig, majd Újpalotáig, sőt, déli irányban Budaörsig is.
Horváth Csaba: “Felszólítjuk a kormányt, hogy azonnal semmisítse meg ezt a közbeszerzést! Egyetlen fillérrel se fizettessenek többet a magyar adófizetőkkel, mint amennyibe a 6 kilométeres vasútfejlesztés valóban kerül! Az így megmaradó 300 milliárdot pedig adja oda a 4-es metró befejezésére, hiszen az valóban sok zuglói, újpalotai és agglomerációs utas, de még az újbudaiak közlekedését is megkönnyítené. A zuglóiaknak, a budapestieknek és minden magyarnak elege van a lopásból, éppen ezért jövő tavasszal leváltjuk ezt a velejéig korrupt rendszert.”