Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Köztemetés

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális természetbeni ellátás

II. Konkrét megnevezése: Köztemetés

1. Vonatkozó jogszabályok:

  • szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény, valamint végrehajtására vonatkozó 145/1999. (X. 01.) Korm. rendelet,
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
  • A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet,
  • Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete (Ör.),

2. Tevékenység engedély kiadás feltétele:

  • haláleset helye Zugló közigazgatási területe,
  • nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy
  • az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik

3. Kérelem benyújtás módja:

a) papír alapon

  • Az egészségügyi intézmény papír alapon kezdeményezi az elhunyt köztemetését, vagy
  • a temetésre nem képes hozzátartozó kérelmet nyújt be formanyomtatványon

b) személyesen

III. Kérelem tartalma tételesen

  • kérelmező természetes személyazonosító adatait
  • egyedi indokolása

IV. Csatolandó mellékletek

  • halotti anyakönyvi kivonat eredetben,
  • halott-vizsgálati bizonyítvány eredetben,
  • temetésre köteles személy és a közös háztartásban élők jövedelmi viszonyairól szóló igazolás vagy
  • munkanélküli személy esetén a Kormányhivatal foglalkoztatási osztály által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat), amely az érvényes státuszát igazolja vagy,
  • nyugdíjas esetében a Nyugdíjfolyósító szervtől kapott éves összesítőt és a kérelem benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvényt,
  • tartásdíj hitelt érdemlő igazolása,
  • iskolalátogatási igazolást 16 éves felüli gyermek esetében.
  • vagyonnyilatkozata,

V. Az engedélyezési eljárás

  • hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • hatáskör tényleges gyakorlója: polgármester,
  • eljáró szerven belül: Szociális Osztály :
  • ügyintézési határidő:
    • sommás eljárás esetén 8 nap,
    • teljes eljárás esetén: 60 nap
  • eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlásra felhívás írásban vagy telefonon
  • döntés formája, tartalma:
    – alakszerű határozat
    – rendelkezés III. osztályú hamvasztásos temetés megrendeléséről,
    – nem zuglói személy esetén a lakóhelye szerinti illetékes önkormányzat
    felkérés a temetési költség megtérítéséről,
    – ügyfél figyelmének felhívása a temetéssel kapcsolatos információkról
    – a köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesség feltételei

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: A szociális igazgatási eljárás és az azzal összefüggésben indult közigazgatási per költség- és illetékmentes.

VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:

Köztemetés a Budapest Főváros Temetkezési Intézet Zrt.-től történő megrendelése, a Temetkezési Intézet értesítése alapján a hozzátartozó értesítése a temetés időpontjáról, helyéről. A meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell: – a pénzegyenérték megfizetésére.

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

b) Bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület határozata ellen fellebbezésnek helye nincs. A határozattal szemben a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz kereset nyújtható be a határozat közlésétől számított 30 napon belül. A keresetlevélnek tartalmaznia kell a közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelmet. A keresetlevelet Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (Ügyfélszolgálati Osztály) – az elsőfokú közigazgatási döntést hozó szervnél – lehet benyújtani.

IX. Költségmentesség engedélyezése:

X. További információk

Telefon: 06 1 872 9139

Ügyfélfogadás: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.
1145 Budapest, Bácskai utca 53.

Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 17.00
Kedd: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 15.30
Szerda: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 16.00
Csütörtök: 8. 15 – 12.00 és 12.30 – 15.30
Péntek: 8. 15 – 11.30.

Letölthető dokumentumok:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb