A tesztüzemet követően kedden hivatalosan is megnyitották Zugló első okmányirodai feladatokat is ellátó kormányablakát a Pétervárad utca 11–17. földszintjén.
Az ünnepélyes megnyitón Baltay Tímea, a Miniszterelnöki Hivatal kormányablakokért felelős helyettes államtitkára elmondta: a kormányablakok célja, hogy az emberek és a vállalkozások egyszerűen, gyorsan intézhessék ügyeiket, illetve felvilágosítást kapjanak.
Karácsony Gergely, Zugló polgármestere beszédében hangsúlyozta: az önkormányzat számára fontos, hogy a kerületben élők gyorsan és egyszerűen intézhessék hivatalos ügyeiket. Ezért az önkormányzat minden segítséget megad a kormányhivatalnak, hogy a kormányablak hatékonyan szolgálja a zuglóiakat – tette hozzá a polgármester.
Fotó: Képszerkesztőség
György István, Budapest Főváros Kormányhivatala kormánymegbízottja kiemelte: a kormányablakok létesítésén túl arra törekszenek, hogy az emberek a jövőben minél több ügyüket intézhessék otthonról elektronikus úton. Megjegyezte: ennek a rendszernek a tesztelése már folyamatban van.
A megnyitást jelképező nemzetiszínű szalag átvágását követően Molnár Csaba, a kerületi kormányhivatal vezetője a vendégeknek bemutatta a hivatalt. A tájékoztatóból kiderült: a zuglói intézmény Budapest második legnagyobb kormányhivatala. A kormányablakban 22 munkaállomáson fogadják az ügyfeleket, a háttérmunkát pedig 18-an végzik.
Az ügyek napi sorszámmal, illetve időpontfoglalással intézhetők. Időpont telefonon, vagy elektronikus úton a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérhető, az ügyfélszolgálat az okmanyiroda@14kh.bfkh.gov.hu e-mail címen érhető el.
A Kormányablak hétfőn 07.00-tól 17.00-ig, kedden és csütörtökön 08.00-tól 18.00-ig, szerdán 08.00-tól 20.00-ig, pénteken pedig 08.00-tól 15.00 óráig tart nyitva.