Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Tűzifajuttatás

I. Hatósági tevékenység átfogó megnevezése: Szociális természetbeni ellátás

II. Konkrét megnevezése: Tűzifa-juttatás

1. Vonatkozó jogszabályok:

  • A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
  • A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet
  • Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (Ör.)

2. Tevékenység engedély kiadás feltétele:

  • a háztartásban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a 100 000 Ft-ot,
  • a család tagjainak egyike sem rendelkezik az Ör. 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti vagyonnal, – kérelmező Budapest XIV. kerületi bejelentett lakcímmel rendelkezik
  • háztartásonként legfeljebb 5 m3 tűzifa juttatható
  • előny, ha a háztartásban élők valamelyike aktívkorúak ellátásban. Időskorúak járadékában, lakhatási támogatásban részesül,
    Kérelem benyújtási határideje augusztus 1-je szeptember 21-e között, ezt követően az Ör. szerinti különös méltánylást érdemlő esetben.

3. Kérelem benyújtás módja:

  • Papír alapon (Ör. 11. mellékletét képező formanyomtatványon)
  • Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ (1144 Budapest, Füredi park 6.)
  • 15 napon belül továbbítja a Polgármester felé (kérelmet a szükséges mellékletekkel és a javaslattal együtt).

III. Kérelem tartalma tételesen

kérelmezővel közös háztartásban lakó személyek természetes személyazonosító adatai,

  • TAJ szám
  • nyilatkozat az életvitelszerű tartózkodásról
  • jövedelemi adatok,
  • nyilatkozatokat,
  • vagyon nyilatkozat

IV. Csatolandó mellékletek:

  • saját és a közös háztartásban élők, a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelemének igazolását, vagy
  • munkanélküli személy esetén a Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztály által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat), amely az érvényes státuszát igazolja, vagy
  • nyugdíjas esetében a Nyugdíjfolyósító szervtől kapott éves összesítőt és a kérelem benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvényt,
  • tartásdíj hitelt érdemlő igazolása,
  • iskolalátogatási igazolást 16 éves felüli gyermek esetében,
  • a saját és az együtt lakók vagyonnyilatkozata,

V. Engedélyezési eljárás, jogkövetkezmények, jogorvoslat:

  • hatáskör gyakorlója: Képviselő-testület
  • tényleges eljáró szerv: polgármester
  • eljáró szerven belül: Szociális Osztály
  • Ügyintézési határidő:
    • sommás eljárás esetén 8 nap,
    • teljes eljárás esetén: 60 nap
  • eljárás hiányos kérelem esetén: hiánypótlás
  • Döntés formája, tartalma: egyszerűsített határozat/végzés (a kérelem elutasítás
    esetén alakszerű határozat)

VI. Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: A szociális igazgatási eljárás és az azzal összefüggésben indult közigazgatási per költség- és illetékmentes.

VII. Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezmények

  • A rászorult családok részére a Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ gondoskodik a tűzifa szállításáról,
  • A rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a jogszabályok megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell: – ellátás pénzbeli egyenértékének a visszafizetésére.

VIII. Döntés elleni jogorvoslat rendje, előírásai:

a) A polgármester döntése ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani.
A fellebbezést – az annak elbírálására jogosult – Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületéhez kell címezni. A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz – természetes személy ügyfél esetén – Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztályán (1145 Budapest, Bácskai u. 53.) személyesen vagy meghatalmazott útján vagy postai úton a Hivatal címére (Budapest Főváros XIV. kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.), illetve elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével nyújtható be.

A jogi képviselővel eljáró fél, valamint a belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet elektronikus úton köteles benyújtani a fellebbezést a https://epapir.gov.hu szolgáltatás használatával az elsőfokú hatóságnál. A fellebbezéshez csatolt dokumentumokat az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthetik (https://niszavdh.gov.hu).
Az elsőfokú hatóság KRID száma: 503296915.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell, és abban csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

b) Bírósági felülvizsgálat: Bírósági felülvizsgálat: A Képviselő-testület határozata ellen fellebbezésnek helye nincs. A határozattal szemben a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz kereset nyújtható be a határozat közlésétől számított 30 napon belül. A keresetlevélnek tartalmaznia kell a közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelmet. A keresetlevelet Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalnál (Ügyfélszolgálat) – az elsőfokú közigazgatási döntést hozó szervnél – lehet benyújtani.

IX. Költségmentesség engedélyezése:

X. További információk:

Telefon: 06 1 872 9139

Letölthető dokumentumok:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb